Back On Track

Mmm...näe jag har inte somnat in.
Men nu när jag väl har lite välbehövlig  semester tyckte visst datorn att den oxå skulle få vila lite så en tog in på en veckas hälsokur borta på MiBo...
Den tycks nog ha sett sina bästa dagar... men vi får väl se.

Tyvärr har väl inte tankeverksamheten i mitt huvud tagit lika mkt semester, den innehåller lika mycket funderingar som tidigare.
Problemet är väl bara att jag egentligen aldrig kommer närmare ett vettigt svar.
Eller ett önskat svar.
Det enda jag egentligem lyckats konstatera är väl att det inte bara är i mitt huvud det snurrar rätt mkt tankar ibland...


Mmm fotbollens höstsäsong har kommit igång igen.
Det är kul.
Tror jag.
Och visst, jag har kollat på några matcher.
Men...jag vet inte riktigt var den heta passionen tagit vägen.
Jag menar...jag är ju nästan (nåja) helt tyst på matcherna nu...
Fast det lär nog många bara bli glada för...
Och visst, visst blir jag väldigt glad när "mina" lag gör mål...


På tal om det lr nåt annat så skrev jag ju för ett tag sen efter Sailet att jag där fick höra nåt som gjorde mig lite ledsen.
Inte besviken, men ändå lite ledsen ur mitt egoperspektiv.
Det hade jag uppenbarligen aldrig behövt vara.
För den person som sa nåt som kändes lite trist...den personen gjorde mig så j-kla glad i måndags kväll så jag tror inte riktigt hon själv skulle förstå det.
Hmm...hade hon varit nära intill hade hon fått en sån stor j-kla björnkram att det finns inte-  bara

för att hon faktiskt dök upp där trots allt....så det var nog tur att hon inte var nära utan på planen...
Haha.
Men glad det blev jag verkligen när jag såg henne där.
Tack för det!


Förra veckan avslutades Casa för säsongen.
Det var väl sådär med folk men som vanligt en trevlig kväll trots att jag förvisso saknade en del där.
Men det visste jag ju å andra sidan innan.
Fast det var andra som dök upp där betydligt mer oväntat. men som var kul att se där...och som ibland är väldigt klok i sitt resonemang.
Kul.
(Hmmmm....det är tur man läser igenom det man skriver innan man publicefrar. Hade jag inte korrigerat detta så hade sista ordet i förra meningen avslutats med ett "k" istället för ett"l" och då hade det liksom fått en lite annan innebörd...:-)


Hmmm den här sommaren är snart slut. Vet inte om det finns nåt positivt i det.
Men jag var glad i början på sommaren att nån skulle vara hemma i sommar igen.
Fast nu vete 17 om jag inte är nästan lika glad att samma någon ska åka iväg igen.
Inte så att jag inte gillar denna någon...tvärtom det vet ni...men allt blir så knepigt när denna någon är hemma. Vet inte varför.
Får väl se.
Ähh...vet ju att jag kommer att sakna denna någon lika förbannat när hon sticker, men världen är som den är och det är väl snart fler som sticker och som sagt- I'm a creep, I'm a weirdo. I don't belong here..."
But where do I belong?


Diskuterade med en person jag känner väldigt väl om vad det egentligen finns att se fram emot.
Vi kom väl fram till ungefär typ- ingenting alls...;:-(
Vi var inne på att ett bankrån kanske skulle lyfta upp spänningen i tillvaron lite...
Ähh...det där var ett skämt om ingen fattade det...
Men jag menar- vad finns det att se fram emot, sommaren håller på att ta slut utan att ens ha varit här, hösten o mörkret närmar sig, folk jag gillar sticker, snart sticker väl som sagt ännu fler och,

tja....är det så konstigt att man kan vara lite dyster ibland?
Var förresten på hälsokontroll idag och, tja det var inte så helt positivt det heller om man säger så...
Menmen- får leva på någons visdomsord om att allting löser sig till slut...
Still trust you.


Tittade in framför TV:n nyss.
På glasbordet där står en tom miniatyrflaska som innehållit Jägermeister,
Undrar vad det beror på...:-)
Kanske på att nån drack ur den där innan Casa förra veckan...:-)
Hmmm. En enda köksstol var hel nyss, så det blev att köpa nya.
Och eftersom soffan håller på att rasa ihop fick man beställa en ny sån oxå.
Och sen var det bilen som skulle repareras.
Stöööön...Dyrt.
Och på måndag börjar jobbet igen...
Inget jag ser fram emot just nu ärligt talat.
Inte alls.
Men det är som det är...


Jo förresten. Kan ju börja se fram emot BCB 2008- det är ju bara ett knappt år fram tills dess.
Hoppas alla som är glada o trevliga bokar in denna händelse- får ju inte missas...:-)


Hmmm....regn ikväll.
I måndags var det fint men då hade jag andra uppdrag att sköta.
Igår skulle man äntligen få njuta av solen.
Stack ner till Dragsö och- inte en lucka mellan alla molnen...
Kul.
Not.
Fortsatte då österut på E22:an, när man kom till Brömsebro började det regna (!) trots att SMHI-fjantarna på TV kvällen innan visat en enda stor sol här.
Över bron och iväg söderöver på andra sidan.
Valde med omsorg att inte svänga av till första bästa badplats, det skulle dock andra i bekantskapskretsen visst göra senare på dagen, utan drog mig ner till surfer's paradise eller Haga Park om man så vill.
Ingen sol där heller först, men sen kom den ett tag i alla fall, lite halvdisigt dock ibland o efter tre timmar slocknade den helt så det var bara att dra hem igen, klart besviken över en missad chans till sommarens sista förbättring av en bedrövlig solbränna.

Idag var det däremot solsken i Kalmar.
Fast då var man på lasarettet...
Nåja en runda på stan och- skräll va- men av nån konstig anledning hamnade man som vanligt på Dressmann, Skivlagret och Fiesta...Det enda nya där var väl att de öppnat en takservering jag inte sett innan.

Ja, jo, hann förresten med lunch på Dino's innan också.
De hade pasta med fläskfilé så dagens så jag nappade på det.
Beställde, käkade lite sallad o bröd o väntade o väntade o...sen kom kocken ut o undrade vad jag beställt....
"Pasta", förklarade jag lugnt.
"Jaha, den är tyvärr slut men vi har vitlöksbiff istället eller falukorv med ägg"...
Öhhh jaha...Det blev en vitlöksbiff.
Inget fel på den...men...jag hade inte satt mig där för att käka vitlöksbiff om man säger så...


Mobiltelefoner är ett kapitel för sig.
Den gamla ville inte funka längre så för ett par veckor sen köpte jag en ny.
Hon i affären undrade vad jag ville ha för funktioner och jag förklarade att jag ville ha en som fungerade att ringa med...
Kom hem o plockade upp den o skulle leta efter instruktionsboken.
Fanns dock ingen.
Bara en liten snabbguide i form av ett papper på fem sidor att veckla ut.
Där fanns lite pilar om vilka knappar som fanns förvisso, men....
....man kunde snabbt konstatera att man måste veta en hel del om Nokias telefoner som grundkunskap för att ja nytta av den informationen.
Typ om vad som händer om man trycker här eller där...
Vet att jag ringde upp en del folk utan mening när jag skulle söka efter namn o så vidare.
Men man lär sig väl snart...
Trodde jag.


Så i torsdags när jag tyckte jag fått koll messade jag nån o sa att de kunde komma hit innan Casa om de kände för det.
Och sen messade jag nån till med samma meddelande. ch sen nån till.
När jag skickade typ det sjunde o sista SMS:et tittade jag dock lite noggrannare på displayen, o döm om min förvåning när jag såg att alla sju namnen på de jag messat plötsligt stod i sändlistan fär det sista SMS:et...
Det visade sig att den som fick första SMS:et fick även de följande sex, den som fick det andra fick även de följande fem....
Så jag kan förstå om en o annan tyckte jag verkade liiiite väl ivrig att locka folk till en förfest som inte ens varit planerad...
Hehe...


Förra veckan kom förresten mammsen o pappsen på besök för en fika.
Plötsligt hördes ett rop från TV-soffan.
"Vad är det här? Varför ligger instruktionsboken till din nya mobil under soffan...?"
Ehhhh....va?
Instruktionsbok???
Ridå...


Nåja,,,tycker faktiskt egenhandsinlärningen funkat hyfsat.
T o m nöjd med en eller annan bild...hehe...
Fast när jag messade en pappa i snart 30-årsåldern en bild på hans lillasyster drickandes öl i knäet på hennes kompis verkade han inte så imponerad.
Istället blev det tyst.
Så jag messade o frågade om han inte fått nån bild?
"Jo, det kom nån bild på två knäppa brudar" var svaret...
Håller som sagt var inte riktigt med honom...


Vet inte om det är 2 eller 3 avsnitt kvar av Morden i Midsomer.
Det diskuterades intensivt igår hur de kunde sända avsnitt 6 när inte avsnitt 5 visats än..
Mmmm, det är en förbaskat bra TV-serie.
10 år nu.
Tom Barnaby.
Igår eftermiddag hade de t o m en "MIM"-special på Rix FM där de analyserade rollfigurer, skådespelare o allt som folk ville ringa in o fråga om.
Roligast var nog killen som undrade hur många som egentligen bor i Midsomer?
"Tja cirka 1 200", svarade programledaren efter en koll.
"Ja, jag bara undrade eftersom det redan är 200 personer som blivit mördade i den där byn på 10 år"...


Det finns människor o det finns människor.
Det finns människor man redan efter ett första möte egentligen vet allt om hur de är, hur de tänker o allt sånt.
Sen finns det också människor som alltid är väldigt väldigt trevliga att prata med.
Men som ju mer man pratar med dem dem blir man allt mer fundersam på vad de innerst inne egentligen tänker.
Jag kan förstå att folk inte vill vända ut och in på sina liv.o tankar.
Alla skriver ju inte en blogg typ...
Eller tre...Hehe.
Men jag måste säga att det ibland hade varit väldigt intressant om en del människor faktiskt tog sig själva på orden och gjorde precis vad de sjöng till andra ibland...det finns helt klart de som jag fascineras av...hehe...


Apropå folk och fä.
Det finns en person i Skåneland som brukar hacka på mig när jag skriver för sällan i mina bloggar.
Så jag hackar tillbaka på henne om samma sak...
Tycker faktiskt det är lite kul...
Tycker bara det är kul när folk faktiskt skriver o kommenterar här.
För jag märker ju att det är folk som är inne här i läser, men det är egentligen bara en enda person som skrivit nåt här....lite tråkigt, men men...som sagt gör det gärna- ingen onödig namedropping bara är ni snälla...:-)










 


Kommentarer
Postat av: A-S

Vaddå bara??????? Jag är väl inte bara... Och du förresten hur går det för Leeds?!? :-)

2007-08-16 @ 22:15:58
Postat av: Editor

A-S: Klart du inte är "bara".
Det är ju du som är "alla" som har skrivit...:-)
Leeds förresten.
Anar jag att en viss sambo finns i närheten av din dator...
Men hur gick det egentligen för West Ham i premiären förresten..? :-)
Och som sagt A-S- bara kul att du skriver...vore kul om fler gör det...om de känner för att säga nåt alltså...

2007-08-16 @ 23:06:23
Postat av: alias

BCB 2008? VAD?

2007-08-23 @ 16:01:05
Postat av: Editor

Uppföljaren till BCB 2003 alltså...

2007-08-23 @ 23:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0