The Summer Is Magic

Hej Hej Soooommmmmaaaarrrrr!
Äntligen!
Sådär ja.
Till slut kom den äntligen, solen och värmen.
Så nu har man spenderat en hel dag körandes gräsklippare i BCB i solskenet...ja ända till bensinen tog slut,  motorn lossnade och maskineriet stannade...

Inte blir det bättre när den där lilla sketna muttern man måste hålla fast på undersidan för att skruva fast skruven som håller motorn bara går att nå med en finger, men vare sig med hylsnycklar eller u-ringnycklar på grund av allt annat som sitter i vägen, och nån kraft att hålla emot med bara fingret när man skruvar finns liksom inte.
Pust o stön.


Hela den här bloggen har väl lite präglats av mina grubblerier kring nån och allehanda våndor i min sinnevärld.
Och visst grubblerierna kommer väl alltid finnas där, drömmarna likaså.
Nån visste ju på Casa sist exakt vad de drömmarna gick ut på...har fortfarande lite svårt att komma över detta...:-)
Nån annan jag bryr mig om tyckte i helgen att jag verkade deprimerad, och visst- lite är det, och har, det väl varit så kanske.
Men allra mest har jag nog varit ledsen för att jag trott att jag gjort nån illa utan att riktigt fatta hur eller varför.

Men kanske är det ändå inte så.
Kanske är det inte alls så eller var därför hon försvann.
Kanske är det så att det jag trodde var någon form av ogilande mest i själva verket handlade om ignorance, om att inte bry sig för att det faktiskt finns så mkt väsentligare saker i livet än mig.

Ja, det är klart att jag vet
Riktigt så dum är jag nog inte.
Det är klart att jag vet hur saker och ting ligger.
Det är klart att jag vet var någon allt som oftast finns när hon är ledig,
Det är inte det.
Men efter det svar jag fick i lördags natt, förvisso inte i särskilt nyktert tillstånd hos någon av oss så- tack ändå.
Hon anar nog inte riktigt hur glad- och lättad-  jag blev över det.
Men de som jag åkte hem med därifrån märkte det nog desto mer.


Mmm.
Ännu en helg är alltså över.
Därmed är semestervecka fyra av fem inledd.
Går snabbt.
Allt för snabbt...
Kunde tänkt mig att vara ledig ett bra tag till faktiskt.
Men det har varit kul ett tag nu.
Rassle var skitkul, Sailet blev det likaså även om inte mkt tydde på det ett tag.


Istället blev hela Sailetplaneringen ett enda långt velande. som började med att MF i fredags i a f bokade in en minibuss hem på natten så vi skulle kunna åka tåg ner på dagen.
Men sen fick ingen tag på Mange på lördagsmorgonen, han hade extraknäckt med taxikörning på natten och vid lördagsfikat var plötsligt ingen mer än jag så sugen på att festa.
Både MM o Mikey sa att de kunde köra, Peter skulle höra med Hanna om de skulle med, och det hela slutade emd att Mange, som i a f oxå var festsugen, avbeställde taxin o vi samlades hos Peter o Hanna för att se Elfsborg-Kalmar på TV.
Det blev en kul match med ett riktigt drömmål av Rasmus...Hmmm knepigt det där.
Glad som fasen över det målet förstås, men 2-2 var ett lagom resultat...hehe.
De flesta övriga hade lite andra åsikter...
Bryr mig inte egentligen, men igår vann Öster. det däremot är väsentligt...


Ja efter fotbollen blev det en liten jongleringsmatch på gräsmattan o plötsligt mådde inte Hannas mage

så bra så det slutade med att det bara var MM, jag, Mikey och Mange kvar som skulle ner på Sailet.
Både Micke och MM erbjöd sig att köra, MM tog hand om det till slut..vilket han mkt förvånad bittert

skulle få ångra några timmar senare...:-)

Iväg till K-na blev det i a f men att hitta p-plats under Sailet är lagom lätt i stan.
Ja, om man nu inte som vissa personer kör rätt in i stan och svänger in på polisens personalparkering...
Smidigt som attan var det hur som...
Och jisses vad vi skrattade,

Betydligt mer fundersam blev chauffören över ett SMS med en "efterlysning" av honom som landade strax

efter ankomsten, men som skulle visa sig få sin förklaring lite senare.

Vi tog i a f sikte på Montmartre- ja inte i Paris men väl pizzerian i hörnet på Drottninggatan alltså- och gjorde våra beställningar.
En Cacciatore till mig en Hawaii till MM, en jag vet inte vad till Mikey och en specialbeställning till Mange som de valde att kalla för Funghi...
I år var det i a f ingen so tog en stor mjölk till pizzan som det var härom året...

Tja sen tog vi sikte på hamnområdet o Sailet, o vandrade igenom där, o sprang på lite folk, bland annat Pitts, Paddan, Nelly o Boss o en del andra typ Fridge, Silken, Hanna o Jonsson samt Manges polare som jag inte riktigt hade koll på förutom Honken.
Vi vandrade i a f vidare bort till hamnkrogen, men upptäckte att i Da Silva-tältet tog de i år betalt o då lade vi ner det projektet snabbt.

Istället blev det tillbaka till den uppbyggda restaurangbyn där vi gick in och köpte öl, lr Mikey valde cola o MM lättöl men i a f.

Det var då vi upptäckte det.
Området var indelat i sex små staketinramade sektioner, separerade med staket och man fick inte ens gå med sin öl mellan dem utan var fånge där man köpt den.
Ja inte med cola heller fick man flytta sig.
I mitten mellan dem var det totalt drickaförbud, och med tanke på att det inte fanns några lediga bord nånstans var detta en av de mer fiaskobetonade Sailet-lösningar jag sett,
Var är förresten de gamla underbara hederliga öltälten där man kunde dansa på borden? :-)


Tja, Mange o MM bestämde sig för att försöka smuggla ut sin dricka o jag gled sakta efter- och kom ut i mittområdet med en öppnad öl i framfickan...
Nu var bara saken den att de övriga försvann o att hitta dem bland allt folk var lagom lätt.
Ungefär lika lätt som att försöka få upp nallen ur fickan, då den råkade ligga under den utsmugglade o dolda ölen som stod öppnad ovanpå nallen...
Nåja till slut lyckades man fibbla upp ölen under skjortan oc få upp nallen o messa dem o det visade sig att vakterna stoppat dem från att lämna det första området.
Så det var bara att försöka smuggla tillbaka sin öl in på det området igen o dricka ur den där...Inga bord dock o ståplats där var pisstråkigt, snällt sagt.

Mange o MM gick när de sen druckit ur en runda o messade sen att de var på området mitt emot.
Jag o Mikey gick dit o hittade dem inte där men frågade några trevliga damer som satt där vid ett bord o de pekade mot utgången o sa att de gått iväg.
Nåja, till slut kom de i a f tillbaka o plötsligt hittade MM ett stort bord med typ 10 platser där bara en liten unge satt o målade, men han försvann illa kvickt.

Så där dök vi snabbt ner och dit inviterade dessutom MM även alla de som satt vid bordet intill.
Det hade kanske sina skäl...och det räddade mycket av kvällen som genast blev bra mycket trevligare.
Åtminstone tror jag att några av oss fyra tyckte det, däribland jag.

Det var väl i det här skedet nånstans som MM bittert började ångra att han körde,.
För plötsligt plockade en av personerna som kommit från bordet intill upp en massa miniatyrflaskor med Jägermeister och skulle bjuda MM på.
Varpå han säger att "Jag kör", och var han besviken så var det nog inget mot vad den personen som planerat alltså väl och skulle bjuda honom blev.
En anings flopp om man säger så...
Och personen som bjöd verkade lika irriterad över detta som när MM förklarade att han köpt langos och slängt den för att det inte gick att äta, och personen då höll på att skaka MM:s armar ur led...


Om alla runt bordet verkligen hade så kul med oss sittande där vet jag verkligen inte, men de flesta var väldigt

glada överhuvudtaget i a f, o för egen del kan jag ju säga att det inte kunnat bli så mkt bättre än det blev.
Absolut inte i Karlskrona i alla fall, för trevligare bordssöllskap är nog svårt att finna. Även om jag inte pratade med alla riktigt.
Och det hade väl delvis sina skäl.
Livat var det oxå när Mange sånär höll på att hamna på Sturkö camping men det är en helt annan historia som påminde om en förvecklingsfars av värsta modell a la Stefan & Krister...


Tja det hann bli en hel del öl under kvällen o efter att ha hittat det där bordet så blev vi kvar där

fram till stängning vid ett-snåret allt medan en del ville att nån skulle "Öppna sin dörr".
Eller hur det nu var...:-)
Någons mammas stora idol var det allt som sjöng i a f...
Vid närmare eftertanke var det väl förresten mest en enda person jag egentligen pratade med, men det

var å andra sidan väldigt trevligt.
Fast det visste jag ju nästan innan att det skulle bli så...


Ja sen var det dags att dra hem men innan vi gick var jag bara tvungen att ställa en liten fråga till nån annan i sällskapet som jag inte velat eller vågat prata med på hela kvällen trots att personen fanns alldeles intill hela kvällen.
Det har blivit så krångligt på slutet- det är bara så...
Men det lilla svar jag fick nu gjorde mig faktiskt så j-kla glad så det finns inte.

Trodde liksom nån var riktigt sur på mig, men är inte helt övertygad om det längre.
Det är som sagt nog snarare så att personen i fråga bara har andra intressen att hinna ta hand m...
And I don't blame her for that- gillar henne precis lika mkt för det, vare sig hon vill det eller inte...
Men det där med känslor och tankar är ju aldrig lätt.
De finns där ju hela tiden.


Tja igår var det söndag o dags att vila ut lite.
Solskenet underlättade dock att komma upp o gå ut en liten runda så man piggnade till, fast det krävdes en hel del vätskeintag.
Lite fotboll mellan EIS och Unnaryd (3-0) hann det också bli liksom en träningsmatch mellan damlaget och P16, som jag har lite svårt att se vitsen med.
2-9 slutade det och det var bättre än jag förväntat mig sett med damlagets ögon.
Speciellt en sån dag...den efter... Haha...


Mmm, idag är det måndag o det har blivit en hel del tid ute i solen. det känns lite här o var på kroppen redan...
Hrrm. Hoppas bara man kan vara i solen imorrn också.
Behövs liksom verkligen, man har ju för 17 inte hunnit bli ett skit solbränd än och det är augusti...
Vi får väl se.
Carpe Diem.
Som sagt var.
Hmmm...och till er som vi träffade på Sailet vill jag i a f bara säga en liten sak om nån av er läser det...
Fasen vad man blir glad av er.
Alltid lika trevliga.
Så är det liksom bara.
Some kind of wonderful.


 


Kommentarer
Postat av: A-S

Nähä du, nu är det dax och släppa lite namn, så man fattar lite bättre.. ;-) Du måste ju förstå att vi är lite nyfikna... :-)

2007-08-06 @ 21:59:14
Postat av: Editor

A-S: Trodde du hade tillräckligt goda familjekontakter för att få veta alla svaren...:-)

2007-08-06 @ 22:26:09
Postat av: A-S

Haha, nä har inte grävt så djupt ännu, men det låter som att jag får ta och ringa hem till syrran o Ante snart då... :-)

2007-08-08 @ 02:04:13
Postat av: Editor

A-S: Mmmm, det kanske du får göra..:-) Nån namedropping i bloggen lär det inte bli av förklarliga skäl...

2007-08-08 @ 08:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0