Fear No Darkness...But Missing...

Mmm...vet att jag skriver lite för sällan nu.
Det blir bara så.
Dels händer egentligen inte så mkt.
Det börjar bli höst o mörkt.

Dels så, tja som om inte mina tre bloggar är nog (varav jag minst sagt lite skärrat undrar  vilka alla de är som plötsligt samma dag fann den som jag hade gömt så väl) sä snubblade man ju häromdagen in på FaceBook också...och...skulle bara ta en nyfiken titt efter allt snack på radion...hmmm, kändes som att det skulle bli en  snabbtitt...

Men tjejen på radion hade nog rätt...det är lite som en drog.
Man blr snabbt beroende.
Fasen, man snurrar ju in där så fort man slår på datorn numera för att se vad som hänt...
Faktiskt rätt kul får man väl dessutom erkänna...
Nån mer som vill bli addad som vän förresten?
Hehe...


Annars börjar det ju dra ihop sig med fotbollen.
EIS herrar är nära seriesegern, men spelar seriefinal i helgen.
Lindås är ännu närmre att åka ur.
Vissefjärda har en helt avgörande på Öland och JIF-arna är redan ur.

På damsidan är det två matcher kvar för EIS och en marginal på sex poäng och tolv mål- det får man bara inte sumpa.
Undrar nyfiket för övrigt vem som ska träna favvolaget nästa år efter AT...
Nåja, får väl avsluta med att göra en bortaresa till imorrn då och hoppas på tre  poäng till.
Om inte annat för att stämningen på hemvägen är bättre då.
Haha.

Tja Dam B är egentligen redan ur, Bodas damer kämpar för att undvika kval neråt

och rent allmänt har det, med få undantag (EIS herrar o EIS-damernas höst) varit

en bedrövlig fotbollssäsong.
Det är f ö tungt att se PC o Thelin näta för BoIS o J Södra stup i kvarten.
Men kul att David oxå fick näta i AS.
Och Leeds har sex raka.


Hmm. FaceBook ja.
Undrar om alla verkligen fattat vad ordet face betyder.
Så många frågetecken som det dyker upp i presentationerna där så tvivlar man ju lite...
Fast någons presentation gillar jag skarpt... Typ "Two for the price of one"...Hrrrmm

Mmmm...det är f ö bara att inse att en vuxengeneration (som jag själv) aldrig kommer att förstå en ungdomsgeneration, trots att alla vuxna väl en gång varit ungdomar.
Lite märkligt är det allt.
Kanske vore det bättre att försöka förstå än att till varje pris förfasas och fördöma.
Vad vinner man på att försöka förbjuda ungdomar att ha roligt, eller att som vuxen se till att få¨sätta reglerna för vad roligt ska innebära för ungdomar???
Självklart får man aldrig acceptera att det sker på någons bekostnad, att någon råkar illa ut, menmen ibland blir det bara lite för mkt förmynderi...


Tycker det är fantastiskt.
Emmaboda har en grymt vacker konstgjord sjö mitt i samhället, en sjö som utnyttjas till...nästan ingenting.
Jo visst det går och vistas en hel del folk runt den, men ändå... inget bad, café, konserter, fritidsaktiviteter....näe inte det nä, inte ett skit. Det är som med det mesta annat i den här "stan". Det är inte alls.


Hmmm....hösten är lite jobbig inte bara för att det är mörkt ute.
Utan minst lika mycket för att det plötsligt blir så tomt på kvällarna.
Emmaboda är inget place där det finns nåt att göra liksom.
Mer än ha tråkigt.
Och Sakna.
Hmmm väldigt vad likt det blev förresten...
Word spell, just a small change.


Det är när de här dystra kvällarna och veckorna kommer som man saknar som allra mest.
Det var lättare förut.
Innan man visste att man hade nåt att sakna.
Och även när man sedan började  göra det.
Saknaden var kanske densamma men det blev alltid mycket kortvarigare.
Typ en vecka- kanske två...
Nu är det mycket mer- definitivt...
Eller för att citera Dire Straits från den klassiska- och suveräna- Brothers In Arms-plattan.
So far away- you're so far away from me...


Har insett att det finns en handfull personer som betyder väldigt väldigt mycket för mig.
Lite märkligt.
För tio år sen kände jag faktiskt ingen av dem överhuvudtaget...
Men tiderna förändras.
Och jag är väldigt glad att de finns.


Knäppt men- jag saknar även Rasslebygd nu...
Jag saknar BD, jag saknar SOL, jag saknar Timo, jag saknar Billie,  jag saknar Yvonne, jag saknar Strip Music, jag saknar Niccokick och jag saknar inte minst festen...


Såg att Torbjörn Nilsson ska föreläsa i E-boda nästa vecka.
Det borde ingen som sysslar med fotboll missa.
Tycker han är en fantastisk föreläsare med många tänkvärda saker att säga som man kan ha nytta av som både spelare o ledare.


TV:n går.
De spelar Bowies "Heroes".
Tycker det är en underbar låt.
Och imorgon tänkte jag spana in mina egna "Heroes" på¨Älmekulla...
Mmm, för att citera även The Cure lite "It's friday I'm in love".
DET kan vara jobbigt ibland- men livet vore ack så tråkigt annars...



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0