Bowling och lite annat

Jo jag vet...jag borde skriva oftare.
Men när man ägnat kvällarna åt att ha hemsk huvuvärk i ett par veckor så är det inte så inspirerande.
Sen händer ju inte så mycket heller.


Fast jag är väldigt glad när folk dyker upp igen på olika sätt.
Speciellt när man nästan slutat tro det.
Jag är verkligen glad för det...det kan inte nog tydligt sägas.



Nåja, ännu en vecka har ju gått och det mest positiva är väl att det bara är två månader kvar till sommartid nu.
Fast man märker ju redan att dagarna börjat bli lite längre. Det är ju faktiskt ljust vid halv fem numera.


Mmmm....sett lite handbolls-EM och lite afrikansak mästerskapen i fotboll.
Spännande handboll...och afrikansk fotboll är rätt charmfull trots allt.
Och jisses som de skjuter...
Får väl se om det blir att titta på fotboll på riktigt på torsdag. Det börjar väl bli dags...



Var en runda i bowlinghallen i fredags kväll med Duo Den Store och Mikey. Mötte där en så oerhört nöjd TAIF-supporter så det finns bara inte.
Han hade visst varit där och sopat banan med nån Nybrosupporter kvällen innan sa han.



Hmm...för egen del är dock inte det viktiga att vinna utan att missa rännan så ofta som möjligt.
En rätt svår målsättning att klara måste jag säga. För går inte klotet i rännan till

vänster så går det i den till höger...
Men- jag kom i alla fall bara sist första gången.


Andra gången blev jag till och med tvåa, detta genom en mycket taktisk spärr i sista rutan som gjorde att den gode medspelaren som skulle slå sist av oss inte hann slå sitt allra sista slag i sista rutan innan tiden gick ut.
Välplanerat...hehe.
Det var för övrigt han som låg trea, precis bakom.



Fick också se tidernas bowlingvurpa.
Den man som hävdade att det åstadkoms en jordbävning på Emmaboda IP för ett par år sedan och då skrattade så det ekade över hela anläggningen gjorde nu en saltomortal a la frivoltsmodell när han skulle slå sitt slag.
Men så går det när man fuskar och går för långt fram in på den välbonade banan.
Min andre spelkamrats enda kommentar till denna oerhörda vurpa var att "det där slaget borde inte räknas- det var ju övertramp...".



Och apropå vurpa.
Den vurpa som i lördags beskådades inne på Fenix var nästan ännu värre, när en stackars kvinna skulle sätta sig och fika vid bordet intill, och med en av Fenix berömda "gungstolar" gjorde en bakåtvolt och landade på golvet.
Huvvaligen....
Men jag lyckades hålla mig från att börja skratta, trots att synen var...dråplig.
Nästan som i bowlinghallen.


Eller som när en av mina kurskamrater på golfbanan härom året, en kvinna från Göteborg som gnällde på precis allt, tog några steg bakåt och backade rakt in i sin egen golfbag och välte baklänges över denna.
Apropå jordbävning.



Var förretsen på Nöjeshuset i lördags med.
Jösses vad folk på veteranmarknaden.
Fantastiskt intresse rent ut sagt och alla kom de utkånkande med nån gammal reservdel till en Puch Dakota eller en plåttermos från 60-talet eller ett avgassystem till en Ford eller vad det nu var.
Jaja, kul att det kommer mycket folk till stan.



Tack Facebook förresten...inte illa alls, verkligen inte, ojoj...:-)


Nä, nu får det räcka för idag.
Dags för Alvedon.
Får väl se om man kan få nån ordning på huvud o allt annat skit som är nu. 
Mycket den här veckan.



Och- BCB 2008 lär nog bli sista helgen i juni förresten. Om nån undrar.
Inte det?
Synd i så fall,.. men ni är alla väldigt välkomna dit i a f...:-)


Kommentarer
Postat av: apotekaren

Whiskey! hjälper mot huvudvärk..

2008-01-28 @ 12:48:55
Postat av: Editor

Ja...tänk om det vore drickbart också...eller om det funkade lika bra
med melonvodka...:-)

2008-01-28 @ 16:25:35
Postat av: Anonym

Vilken fotboll menar du på torsdag? PS Wiskey hjälper, det gör inte melonvodka...

2008-01-29 @ 14:52:03
Postat av: Anonym

vet du inte vilka som gillar wiskey i din bekantskapskrets? ;)

2008-01-29 @ 20:46:13
Postat av: Editor

Melonvodka är gott...det är inte whiskey...
I bekantskapskretsen? Alltför många...:-)
Fotbollen på torsdag...tja, jag funderade starkt på en liten sväng ner till KGP framåt kvällningen för att försöka bota mina abstinensbesvär...

PS Kul att ni kommenterar lite.

2008-01-29 @ 22:04:22
Postat av: allan gilzean

BCB 2008 utan whiskey? Då är jag tveksam.

2008-01-31 @ 11:42:57
Postat av: Editor

Sicken hetsporre...vad önskas för sort...?
Har ju fem månader på mig så det kanske kan gå att fixa...:-)

2008-01-31 @ 21:02:16
Postat av: Gilzean

Laphroaig! Avslöjad?

2008-02-05 @ 11:30:17
Postat av: Editor

Näe ingen risk...för mig är whisky o whiskey samma sak...vet inte ens vilket av dem som är skotskt eller irländskt- det stavas ju olika- menmen Gilzean är ju i a f en rätt tydlig ledtråd...såvida du inte håller på Dundee...:-)

2008-02-05 @ 20:24:04
Postat av: Gilzean

Jaha då var man av"slöjad".... yvonne ledtråden gjorde att jag till sist hittade denna blogg.. Men att komma ihåg vilken låt det var författaren av bloggen spelade var inte lätt..

2008-02-06 @ 09:28:40
Postat av: Editor

Haha...är mer förvånad att du minns nånting alls från det tillfället... :-)
Fast jaf fattade inte första ledtråden du skrev förrän efteråt...

2008-02-08 @ 13:35:17
Postat av: Tappen

Man minns ibland dem mest märkvärdiga saker trots att annat är svart...:)
28 juni ska man alltså boka in? :)

2008-02-11 @ 16:56:10
Postat av: Editor

Självklart ska man det...:-)

2008-02-11 @ 19:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0