Ensam I Natten

Sanslöst vad lätt det är.
Lätt att tappa lusten för allt.
För precis allt.


Första semesterveckan har gått och nu är det helg på G.
Har känt mig riktigt inspirerad av att ha kul i helgen o konstaterade att det finns mycket att välja på, Karlshamn, Borgholm, Bergkvara....
Problemet var bara att ingen annan verkar vara lika inspirerad av detta.
Och så j-vla kul är det förstås inte att försöka ha kul på egen hand...
Det är väl typ i det läget man desperat börjar studera prislistorna för grövre rep i järnaffären...:-)
Eller kanske bara går och lägger sig och ser feetr om man vaknar upp imorgon också...
Imorgon sägs ju vara en annan dag...
Vi får väl se...
Det känns bara så j-vla dystert.
Om det här är den sista sommaren vill man ju att den ska vara en riktig sommar, en sommar som man minns med glädje.


Tror förresten att mysteriet med den andra "hemliga" bloggen är löst.
I så fall fanns lösningen i baren på Rasslebygd förra sommaren...:-)
Eller?


Två dagars högsommarvärme i slutet på nästa vecka utlovades visst i väderprognosen idag om jag inte hörde fel.
Det ser vi verkligen fram emot, och då lär det bli kustbesök igen...


Mmm. Casa igår. Kom dit kvart i elva och typ...25 pers där...
Snackade med en kille i baren vid fem i elva och vi konstaterade att så lite folk har det aldrig varit på en grillkväll på Casa...nånsin.
En halvtimme senare var det lika trångt som vanligt och t o m dansgolvet fullt och...det måste varit bra förfester, synd att man missade dem...:-)
Men samtidigt...komma ut framåt tolv när de stänger vid ett...hmmm


Idag kom det två väldigt skumma sms när jag kom ut från lasarettet efter att ha skjutsat pappsen dit.
I det ena stod det "vad bra" och i det andra stod det "?".
Jag fattade nada så jag ringde upp de båda som messat och de förklarade då att det var de som fått sms av mig där det bara stod just "sms"...


Till sammanhanget hör att jag inte kunnat skicka sms överhuvudtaget sen innan  midsommar...
De har stannat i utkorgen o vägrat gå vidare.
Jag raderade då alla och skickade ett par test-sms då men inget kom fram.
Nu- en månad senare- behagade de gamla sms:en plötsligt bege sig ut i cyberspace o nå sina mottagare...
Som av förklarliga skäl inte fattade så mkt...
Återstår att se om det går att börja skicka sms på riktigt igen nu då...har ju lite att ta igen nu...:-)


Biljetterna till Rassle börjar visst ta slut sa min vandringskollega.
Fåtal kvar heter det visst numera. Det var ett bra tag sen sist det blev utsålt där, men det låter bra.
Då är ju dessutom tre dagar uppbokade...lr fyra med söndagen då man inte lär göra förmkt... Haha...


Har förresten väldigt svårt att förstå varför Världens Bästa Damlag inte skulle kunna åka till Göteborg över en helg, typ fredag-söndag, köra ett antal träningspass där, gå på typ Liseberg, ha kul  ihop och stärka gemenskap och vi-känsla.
Detta går tydligen inte bara för att man inte kan boka in en träningsmatch där under den helgen för att de redan börjat seriespela där...
Det borde väl gå precis lika bra att spela på måndagen efter helgen när man kommit hem, eller nånstans i norra Småland på hemvägen på söndagen i så fall.
Eller?
Tror laget hade mått väldigt bra av att få nåt kul ihop att ta med sig in i hösten.
Att det inte funkade med läger i Göteborg under Rassle däremot...alltså seriöst...det behöver man väl knappast vara profet för att fatta lr...?


Det finns människor som på olika sätt får mig att må bra bara genom att finnas till på olika sätt.
Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen.
Utan dem kändes det mesta fullständigt meningslöst.
Några av dem tror jag läser härinne ibland och jag är säker på att de oxå vet vilka det är jag syftar på. Tack för att ni finns där- take good care of yourselves!


Vackert och vemodigt...
Dags att dricka sig full kanske...
...för kärlekens skull


http://www.youtube.com/watch?v=4Ez1Qpy9MgU


Synd att inte slutet fick vara med bara...


Det där med repet innan var väl vad man brukar kalla för dålig galghumor...:-)


Apropå Rassle.
De här hade jag velat se i år igen inte minst eftersom man sumpade ljudet för dem ifjol...


http://www.youtube.com/watch?v=IV5wCeekJks&feature=related


Fast de här kommer ju förstås med världens bästa låt...:-)


http://www.youtube.com/watch?v=6kSlD_GMyCY


och de här...


http://www.youtube.com/watch?v=_9-dakz2R_o


och de här...


http://www.youtube.com/watch?v=EGORNf752xg


och den här...


http://www.youtube.com/watch?v=lourQu-bEQo


...och de här


http://www.youtube.com/watch?v=MoMZIVguuT0


så har jag väl därmed sagt ungefär vad jag gillar mest på årets Rassle...:-)
...vilket inte är festivalens huvudattraktioner m a o...


Hmmm...rätt skönt att blogga lite ibland när tankarna snurrar som mest...humöret är bra mkt bättre nu än när jag började, men de där svängningarna lär väl inte förvåna nån längre, inte ens Maj Sund Nilsson...:-)
Och i morrn får det allt blir Karlshamn om det inte ösregnar.
På ena lr andra sättet...:-)

PS Ensam I Natten är en 80-talslåt med Mcike Andersson som snurrade ihop mitt huvud när jag skrev det här om nån undrade...:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0