Tankar vid en sjö

Ledig dag o fint väder.
Vad mer kan man begära.
Tja kanske att den lediga dagen skulle spenderats nån annanstans än på ett lasarett...

Gick i a f en runda i solskenet kring ER-sjön på förmiddagen.
Underbart vackert helt enkelt.
Slog mig ner på en bänk, njöt av solen och satt och filosoferade lite för mig själv..
Kanske snott inspirationen nånstans- vet inte, men det kändes bara väldigt tänkvärt i mitt eget liv i a f...

Att se är inte detsamma som att själv bli sedd
Att höra är inte detsamma som att själv bli hörd
Att ge är inte detsamma som att själv bli given
Att tycka om är inte detsamma som att själv bli omtyckt
Att älska någon är inte detsamma som att själv bli älskad av någon...

Hade det varit så, då hade den här världen allt varit bra mycket mindre  komplicerad att leva i...
...men nu får det vara slutfilosoferat och snart blir det en sväng ner till IP igen för att se nåt som jag verkligen älskar...:-)


PS
Men att åldras är alldeles uppenbarligen lika fullt att bli äldre...
hmm...vaddå 40-årskris eller? :-)
Välkomna till BCB 2008 den 28 juni!!!


Kommentarer
Postat av: Tappen

3-0 oj vad du måste firat...

2008-06-01 @ 10:50:19
Postat av: Editor

Ja vad fasen...det var ju så hårt så hemvägen att jag glömde hoppa av bussen i Kalmar som jag tänkt så det bidde inget Springbreak för mig...:-)

2008-06-01 @ 21:49:22
Postat av: Tappen

Du missade inte mkt....

2008-06-02 @ 08:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0