Gillar Påskvädret...:-)

Hörde Trying To Recall på radion.
Det är fortfarande en oerhört vacker låt, så känslosm.
Men- vad hände egentligen med den sjungande lärarinnan Marie Lindberg sen, blev helt tyst. Men det är klart- hon var ju aldrig nån Idol-hjälte för kidsen...
Man häpnar över vad för skit de lyssnar på, lr inser att de nog inte alls lyssnar utan bara tittar o tjuter av lycka över vad de ser.
Ähh-de borde lyssna på MGMT o Glasvegas istället.
Få låtar man blir så partyglad av som "Kids".


Visste inte att det var Johnny Cash som gjort originalet till En Solig Söndag Morgon.
Sunday Morning Coming Down heter denna fantastiska countrylåt i original.
Själv skulle jag gärna vilja veta vem mannen som gjorde den på svenska är- har hört den på ett gammalt kassettband från 70-talet.

Det var även Johnny Cash som gjorde originalet till Pierre Isacssons klassiska Pappa Sjöng Bas. Visste jag inte heller- och den är också grymt bra.
Pierre Isacsson som ju tyvärr förolyckades på Estonia för 15 år sedan.
Minns hur häftig jag tyckte hans basröst var när Då Går Jag Ner I Min Källare kom i mitten på 70-talet...

Den gode MA har synpunkter på min kommentar om att EIS damer knappast skulle förlora mot Norra Tång med 1-7.
Detta efter att han i sin blogg skrev att Bodabruk är kommunens näst bästa damlag på damsidan- om inte det allra bästa när alla spelare är med.
Jag köper inte det resonemanget.
Skulle EIS kunna räkna in alla de spelare som fått lägga av, göra uppehåll på grund av skadeproblem och barnafödande skulle man ha rätt goda chanser att nått div 1, det kan jag däremot inte se att Boda skulle ha.
Men det är klart- inte 17 ska de behöva ligga i div 5 oavsett vilka elva som spelar.


Apropå Boda beskådade jag idag lagets målvakt fast parkerad i en jordvall på Steninge Raceway utanför Älmhult...
Det gick bättre för resten av Team Rallarsving, Helmersson femma i B-finalen efter att ha nosat på en A-finalplats innan Trions gamle busschaufför förpassade honom upp i en jordvall.
Andra och tredjeplats för Ljungdahlsklanen i C-finalen efter att man lett dubbelt i början.
Steningeboda är en riktigt publikvänlig bana.
Tävlingen vanns för övrigt av en riktig Helgonetbil, dvs en Volvo P1800, i händerna på Jan-Olof Sturesson.


Långfredagen blev en rätt lååång fredag.
Och som jag skrev nånstans.
Var den börjar kan variera men den slutar alltid på samma ställe- hos spanske Sven.
Nu var det dock ingen alls som hade lust att hänga med ner till Amigo, men jag vandrade i a f stritan ner o kom in mitt i CC & Lees spelning.
De är riktigt bra inget snack om det, soeciellt Himlen Kan Vänta.
Deras närvaro gjorde också att medelåldern på Bodegan var rätt annorlunda jämfört med vad den brukar vara.
Man kände sig ju nästan "nornal" haha.


Det blev dock en lugn kväll och med rätt tidig hemgång, samtidigt som jag funderade på vilken gång i ordningen det kan ha varit man besökte Amigo.
Snart 25-årsjubileum.
Minns i a f att en säsong i slutet av 80-talet missade jag inte en enda helg från mitten av augusti till början av juni...
Fast det var lite annorlunda då.
Dåligt utbud i städerna, Bodegan var stort, det var mkt folk varje helg, allt var öppet och folk åkte från Lessebo, Kosta, Rävemåla, Nybro, Saleboda osv helg efter helg till Bodegan.
Saknar faktiskt detta.
Tror det är omöjligt att förstå hur det var, för de som växer upp idag.


Annandag Påsk i morrn o då är det även dags för både derby L/L mot JIF, och för det kära damlaget att spela mot Ingelstad.
Två matcher kvar innan premiären för damerna och även om man breddmässigt tappat mycket spelare ser i a f startelvan fortfarande klart bra ut.
Man ska väl inte hetsa unga spelare men- jag tror att Fecce, om hon bara är frisk, kommer bli ett riktigt stort utropstecken o vinna skytteligan i trean...:-)
Nu satte jag väl ingen press på henne va? Hehe

Lindås/Långasjö har premiär borta mot Delary/ Pjätteryd nästa helg.
Det är ta mig tusan inte riktigt klokt att man kan få resor på nästan 15 mil i division 5.
Man kunde ju tro att man hamnat i Norrland...
Och allt är de stelbenta distriktsgränsernas fel.


För EIS herrar är det också premiär kommande helg. Hoppas bara att alla piggnat till efter Spanien..på Bodegan lät det som en smärre sjukstuga blivit resultatet av den sydliga vistelsen.


Viktor Elm ende måskytt för Heerenveen som vann med 1-0.
Snacka om omedelbar proffssuccé.


Såg att Vissefjärdas damer fick stryk med hemska 0-11 i Smålandscupen.
Tydligen fick man knappt ihop lag pga skador o sjukdomar, och med sin spelmotor knäskadad blir det förstås inte lättare, allra helst som en viss Linda Fyhr var med i motståndarlaget som också spelar i fyran.
Men ändå.


Efter att ha läst Aftonbladet häromdagen undrar man ju om domarna numera tilltalar spelarna efter hudfärg...:-)
"- Vi har en avvaktande utvisning för slag och gruff. Sedan skallar svart spelare vit spelare, därför dömde vi matchstraff, motiverar domaren Glenn Boström det självklara beslutet att ge Lydecker rött kort."


Det ville sig inte i år heller för Tingsryd trots en kanonsäsong med två seriesegrar o en andraplats.
Fast- en säsong som resulterat i fyra segrar av fyra möjliga mot Nybro är förstås en riktig höjdare ändå...:-)
Och traditioner är ju till för att bevaras...


Det är förresten rätt anmärkningsvärt.
När Frasse o Silken åkte till Thailand i höstas ockuperades plötsligt flygplatsen nästan omgående när de kom dit.
Nu när det ska bege sig tillbaka till Thailand igen imorgon är tydligen t o m premiärministern förvarnad och han har redan utlöst undantagstillstånd inför deras ankomst...:-)


Underbart väder den här påskhelgen.
Helt underbart vårväder verkligen...:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0