Maria Rooth, 100... :-)

Maria Rooth, 100...:-)

Näe, det har nte blivit mycket skrivet nu på ett tag.
Det hänger som ni kanske förstår ihop lite med det som varit.
Blr rätt trött i handen som är opererad o när man då sitter o skriver hela dagarna försöker man låta bli på kvällarna.

Men sen gjorde ju Maria Rooth sitt 100:e landslagsmål idag och det måste ju uppmräksammas.;-)
En verklig favvo-lirare.
Färjestad tog SM-guld idag o det slutet unnade man verkligen Jönsson  men- de hade allt lite flyt med domsluten på slutet.
Lr säg som så att om jag hållit på HV hade jag nog blivit skogstokig.
Varning för jordbävning tyo...hehe

Men det är ju imorgon det gäller.
I Haparanda. och i Örebro.
Tyvärr är väl oddsen lite taskiga menmen, en strålande säsong är det i a f.
Och om inte annat så kommer man ju före vikingarna i a f...
hehe väsentligheter liksom.
Matchen kommer i a f visas på storbild i Dackehallen för de som har lust att kolla.

Våren har kommit,.
Visst är det underbart.
Lite värme i luften och inte minst, det är ju ljust om kvällarna.
Älskar det verkligen.
Det är väl kanske nåt man får tacka de långa sega vintrarna för..
Att man uppskattar den här tiden och de kommande månaderna så mycket.
Fast...jag skulle kunna tänka mig att vistas nån helt annanstans vintetrhalvåret så än det bara.

Hmmm...jag tror faktiskt inte EIS damlag skulle torska med 1-7 mot Norra Tång om jag ska vara ärlig.
Men det är ändå lite tidigt att bedöma nivån än.
Mycket folk som försvunnti, men också en riktigt stor förstärkning pch en och annan spelare som lyft sig oerhört sen ifjol.

Marcos Senna.
Det var nog det j-vligaste tillslag på boll jag sett på länge.
Adebayors mål igår var högklassigt,. rena artisteriet, men den träffen Senna fick- inte på drömmålet, utan i slutet av matchen, var bland det grymmaste jag skådat.

Jaha då har man varit på årets första folkracetävling då.
Kanonväder och snabbt avklarad tävling med en hel del framatik i Törneryd.
En mkt tveksam svartflagg kostade Helmetrsson en gjuten finalplats,
Kanske blir en sväng tilö Grmslöv  påskdagen oxå- får väl se. Kul bana där i a f
Och påskdagen är ju en dag når man gör...verkligen ingenting.

Ser fram emot påskfrukosten i BCB snart.
Alltid en efterlängtad höjdare i si  enkelhet.
Tradition.:-)

Blev tyvärr ingen återträff med skolan.
Var visst bara elva anmälda totalt.
 Från åtta klasser...
Hade varit betydligt bättre om några tagit tag i det själva som tidigare o inte nåt Bolibompa lr vad de nu hette.

Min favorit-prao.elev tittade in på kontoret  härom veckan.
Kul återseende av MfdP.

Har inte blivit så mkt fikande på sistone av olika skäl.
 Kors i taket!
Dels för att man varit krasslig, dels för att jag satsat på att köpa frallor istället.
Dels för att ...vissa personer orkar man bara inte med...

När man ser vilka som är anmälda till MSR i år hade man gärna velat åka upp o kolla.
Tyvärr har de ju dragit norrut o åker mitt i veckan så,,,tyvärr.

Apropå Maria Rooth.
Skidåkaren Anna Haag ärm oxå en sån likvärdig favorit.

Helgen
Tja, man vet ju var det brukar sluta på Långtedagen i a f...
Oavsett var det börjar,,,

Zoran till JIF o Ante 82 till Vissefjärda.
Kan bli en tuff sexa.
Tror Flygsfors kan bli  en outsider.
Frågan är väl var Alsjöholm ska spela nu när vildsvinen bökat upp deras hemmaplan.
Måste vara de enda gäster som trivs på den trånga planen...:-)

Att nere i div.5 ha nästan 15 mil till sin bortapremiär känns räry sjukt faktiskt för L/L sin ska till Delary en fredgagkväll i april...

Vem 17 är Jan-Olof Wik??

Bragdguldet till Helgum.
Är liksom inget att diskutera- whatever happens...

I det damlag som EIS hade debutsäsongen i tvåan -06 har åtta (!) spelare sedan dess blivit knäskadade.
Känns inte alls bra o är nog nåt man måste fundera över orsaken till.
Ann-Helen, Fia, Silken, Frallan, Marie, Sanna S, Sanna J o Abris,
Dessutom Martina, Julia Bella, Hanna W,. Amilia...

Verkar förreste som det ska tillkomma ett par blivande fotbollsspelare i kommunen i år...:-)

Jag vet i a f nån som inte kommer att ta nåt premiärdopp utomhus under påskhelgem.
Till skillnad från vissa andra galningar...:-)

Det är f ö ingen höjdare att vakna upp mitt i natten av att man får akut kramp i ena vaden...arrrgggh

Gevalia- när du får oväntat besök...

Glad Påsk!!!

Kommentarer
Postat av: Café Emma

hallå där! vi som är så trevliga!

2009-04-12 @ 00:41:09
Postat av: Sanna Johansson

Hejsan!



Ja det är verkligen många knäskador bland tjejerna nu. Verkligen tråkigt. Men vad tusan kan det bero på? Det är ju i alla fall många som heter Sanna som är drabbade, kanske är något med namnet =) hehe

Hur mår du? Du verka inte vara så pigg om man läser din blogg?



/ Sanna johansson

2009-04-12 @ 22:36:46
Postat av: Editor

Café Emma: Ja, det är ju därför jag köper frallor hos er...:-)

2009-04-12 @ 22:57:59
Postat av: Editor

Sanna J: Ja, i så fall borde det ju räcka med att byta namn för att slippa knäproblem med andra ord...

Du får helt enkelt kalla dig Marie i fortsättningen... :-)



Nej, skämt åsido- man blir allt lite betänksam.

Jag har ingen bra förklaring, men kanske är en sak att tjejer tränar på nästan samma sätt som killar som har en annan fysisk byggnad, och därmed inte tränar upp rätt muskulatur för dem ordentligt styrkemässigt.

Vet inte alls- jag bara spekulerar.

Men tråkigt är det och du får se till att krya på dig så fort det bara går, Sanna!



Nja, lite tröttare är jag kanske, men det är väl rätt okej annars.

Jag är opererad o det blir dialys sen, men det får gå- det är kanske mest mentalt det är lite jobbigt att hantera ibland.

Så jag är glad att fotbollen finns att spendera lite tid o tankar på...:-)

2009-04-12 @ 23:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0