Day 2- Bob Hund o Jonathan J

Mmm...Jag kommer av mig och kommer på mig med att tankarna far iväg åt olika håll hela tiden.
Hade tänkt sammanfatta årets Rassle lite o räknade med att det skulle varit klart för länge sen men den här dagen blev inte riktigt så efter lokalnyheterna på morgonen.
Men efter imorgon lär jag inte kunna skriva på ett tag så vi får se hur långt vi kommer...


Efter det uppskattade besöket i kyrkan på onsdagskvällen var det på torsdagen så dags att starta Rassle "på riktigt".
Efter lite taktiskt funderande och hot om regn o annat med ev. reservklädbehov dök idén upp om att etablera sitt eget lilla "camp" utanför Tallbacken...haha
Försökte övertyga nån som sommarjobbar där om att vi borde få använda deras kylskåp till våra öl men fick av nån outgrundlig anledning nobben av henne...:-)


Så istället fick parkeringsplatsen utanför Tallbacken fungera som lite av HQ och lokalt resursceneter resten av festivalen på lite lagom gångavstånd...
Det innebar oxå att den första lååånga vandringen inte blev så lång för mig och min trogne vandringskollega Tappen.


Fast- det var knappt vi kom iväg.
Tappen skulle nämligen först skriva ut sin biljett på datorn hemma medan jag väntade utanför 69:an o väntade....o väntade....o väntade, o började så smått undra om han skulle skriva ut biljetter till alla 6 500 besökarna....
Efter en knapp kvart kom han dock nöjd ut sedan han insett varför det inte kom ut någon biljett på skrivaren hur han än försökte...datorn försökte nämligen skriva ut på den gamla skrivaren i huset som inte längre användes...:-)


Nåväl vi kom upp mitt under Jonathan Johanssons spelning, som var en av de spelningar jag verkligen ville se under torsdagen.
Inte bara jag förresten. Så mycket folk har jag aldrig sett på en Rassle-spelning redan en torsdag klockan halv två när det ofta sitter några ströbesökare i gräset framför scenen, men nu var det riktigt gott om folk.
Det var också som väntat en av de bättre spelningarna under festivalen i mina ögon och riktigt kul var det att höra hans avslutande Springsteencover på "Dancing in the dark" som var minst sagt överrskande.
Var tvungen att slå en pling till Capello på nallen för att låta honom höra vad han just missade...:-)


Efter det följde Parken som var hyfsade och Skansros som kändes rätt intetsägande kanske för att de spelade under lätt regn där vi hukade under mixerbordets presenning innan det drog loss på Ängen med Liptones som bjöd på en riktigt charmig spelning med sin Skapunkinspirerade musik som förde tankarna lite åt Madnesshållet med sitt blås.


Ungefär precis när de var klara blev det mörkt. Riktigt mörkt...
Snabb som man är hade man dock hunnit dyka in i öltältet o sno en plats och sen kom en rejäl halvtimmeslång rejäl regnskur.
Effekten av det var att Dead By Aprils spelning lämnades därhän till förmån för baren helt och hållet i väntan på bättre tider.


Det kom också och när Handsome Furs intog scenen var vi åter ute från tältet och fick se en helt okej spelning där några låtar var riktigt bra.
Överhuvudtaget var torsdagsprogrammet på förhand det mest intressanta och lördagen det sämsta och det visade sig också stämma väldigt väl.
Med ett väldigt stort undantag...:-)


När det var dags för Kap Bambino drog jag o Tappen och Kurre, som också anlänt, upp till vårt HQ, och hade även fått med oss Tången som bodde strax intill, o vi var därmed sen tillbaka välprovianterde inför det som de flesta såg fram emot mest nämligen Bob Hunds återkomst.
Till och med Kurres bror Peter hade medelst en Bob Hund-t-shirt av nostalgimodell o vänliga vakter lyckats nästla sig in på konserten på nåt mystiskt vis tio år efter sitt senaste Rassle-besök.


Jag ska inte påstå att Bob Hund är något av mina riktiga favoritband typ som Yvonne eller så, men däremot är de ett riktigt bra liveband med sångaren Tomas Öberg i spetsen och även om han till skillnad från på det glada(?) 90-talet inte var uppe o klättrade i scenställningarna så blev det en riktigt bra konsert som avslutades med den klassiska Plastic-covern "Den lilla planeten" som också är min absoluta favorit-BH-låt.
Att Bob Hund lockade märktes för så mycket folk som det var på Ängen under denna spelning har jag nog aldrig sett på en Rassle-spelningm inte ens Justice.
Visst det var ju totalt sett mkt mer folk också i år men man insåg sedan under lördagen att många mest höll sig nere bland tälten.


Efter Bob Hund skulle sen Detektivbyrån spela i Skogen, även det en av de större publikdragarna med sin electro men inte så mycket min grej.
Vi förströdde tiden rätt mycket med snack, Detektivbyrån är liksom kul i en lagom liten dos men en timslång spelning blir lite för mkt av samma sak.


Efter det återstod "bara" de tre DJ-akterna med 2ManyDJs, Boys Noize och Bloody Beetroots.
De förstnämnda tycker jag var riktigt bra med sina mixar av hitlåtar, Boys Noize var bara segt och vi bestämde oss för att påbörja den låååånga vandringen, Me & The Tap.
Blev dock lite fundersamma, förra året gick vi oxå hem till tonerna av Boys Noize o hörde dem o deras grymma basgång långt förbi vi passerat skolan...nu tystnade ljudet innan vi ens nått vårt HQ vid Tallbacken...


Det blev f ö en slitsam vandring hem.
Kurre hade redan gett upp, liksom Tallen som oxå anslutit till sällskapet under kvällen.
Tången var också borta o jag o Tappen lommade hemåt inte heller vi sååå pigga.:-)
Vi hann dock titta in på Casa, dit bland annat Tången o Zoran oxå ramlat ner från Rassle,  innan via avslutade färden hemåt med en sista etapp.
Dock lite mer städat än en viss annan person som tillsammans med tre unga damer o en kundvagn jagade bort diverse demoner o drakar genom centrum...:-)
Hem och ladda om för fredag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0