Home sweet home...

Ja...känner att jag inte har så mkt att tillföra nu, men får väl ge nåt litet livstecken ifrån mig kanske med tanke på senaste bloggen.
Operationen är avklarad- rent tekniskt gick den bra o nu återstår bara att se om det praktiskt kommer att funka sen också.


I övrigt gläds jag mest åt att fortfarande ha semester.
Till slut kom det ju faktiskt några riktigt fina sommardagar, såna där som man nästan hade glömt bort att de fanns.
Ikväll gjorde jag f ö en kort visit på mitt kära Dragsö på hemväg från fotbollen i Nättraby.
Det var sig rätt likt där sen förra sommaren...
Vackert...


Fotbollen ja...EIS föll med 3-0 och det var ett resultat som speglar matchen rätt bra.
EIS saknade dock 12(!) av de 16 spelare som spelat mest under vårsäsongen av olika anledningar, och då kan man inte kräva så mkt mer av alla nya spelare som nu fick chansen, men de kämpade på i a f o det är kul att se.
Vad gäller de matcherna kommer jag dock även fortsättningsvis- när jag hinner o har lust- att blogga om dem nån helt annanstans.


Igår såg man EIS herrar besegra Smedby med 1-0.
Mål redan i allra första anfallet- via straff av Albertsson, något en lokaltidning beskrev som efter tio minuters spel...
Det var de snabbaste tio minuter jag sett...:-)


Såg även Dam C mot Ingelstad en halvlek i torsdags.
Det gick inte så bra...
Sen drog jag o Bajenmannen som var hemma på besök vidare i värmen till Casa o testade åter igen grillbuffén, som även denna gång mättade och smakade utmärkt...:-)
Vi blev sedan kvar där resten av kvällen o tog några öl till innan det var dags att lomma hem i kylan som tagit över Emmabodanatten...
Det går redan mot höst- usch- dislike


Nästa helg är det i a f Sailet...
Och semester är det en vecka till- gilla...:-)


En vecka sen Rassle redan.
Emmaboda ligger tomt o öde igen.
Kom att tänka på den gamla goda tiden när det inte var så mkt vakter o stängsel o entrött arrangör plötsligt utbrast:
- För h-vete, nu plankar de t o m in genom huvudentren...:-)
Det var tider det...


Nu har väl inte glömt The Pains Of Being Pure At Heart?
Inte jag i a f...:-)


Om nån för några bloggar sen fick uppfattningen att jag tänker bojkotta Emmagården framöver så är det kanske på förekommen anledning bäst att påpeka att så verkligen inte är fallet.
Det var avsett som en lite ironisk kommentar med anledning av nåt annat, men tolkades visst tyvärr inte så av alla.


Uppoffringen kanske kan ses som liten även om den blir lite kostsam- men själva ställningstagandet & omprioriteringen ni gjorde gör att jag vill ge en väldigt stor eloge till tre campande tjejer i EIS damlag.
Ni vet säkert vilka jag menar- och varför.


Ska passa på att säga stort Grattis till Peter & Hanna här också, både till det som skett och det som ska ske så småningom...:-)
Fast om Hanna nu tänkt sig att heta Franzén blir det här rörigt framöver...:-)


Leeds-Exeter 2-1.


Svt Text förnekar sig aldrig med att vara underhållande...


"-Ett nästintill perfekt lopp. Jag fick kramp i vaden fem minuter före starten, säger Berntsson."


Hmm...undrar hur långt före starten man ska få krampen för att det ska vara helt perfekt?


"Mikko var riktigt snabb här. Det kommer att bli en intressant avlutning på mästerskapet, säger Loeb."


Hmm...undrar hur man gör när man avlutar ett mästerskap...?  


Jaja- nog för nu...:-)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0