Det är lite dystert...

Jag har funderat och funderat.
Funderat på hur jag ska göra...och säga,
Några, men bara väldigt få, vet det redan men för att slippa ta det om och om igen med alla så skriver jag det här.
Men ni får gärna fråga mig om om ni vill- det är inte så...orkar bara inte dra allt hur många ggr som helst.

Jag är en sjuk gammal man...:-)
Och tyvärr är det inte bara huvudet den här gången...:-)
Men saken är den att mina njurar inte vill vara med längre och det är lite knepigt.
Kontentan är att jag nu kommer att opereras, och att jag sedan kommer att få dialys i Kalmar flera gånger i veckan för att kunna rena blodet.
Det är nånting man aldrig slipper på mindre än en transplantation ,men det är något man får lära sig att leva med- och som dessutom gör att man kommer att bli betydligt piggare.
Men man kommer att bli begränsad i sin frihet minst sagt, och kommer att få en liten grej inopererad i armen, men i övrigt så är det samma gamla hopplösa AK ni får fortsätta att dras med...::-)
Vilket jag förstås hoppas ni vill...:-)

Men som sagt, det är lättare att ta det såhär- men ni får gärna fråga om ni undrar över nåt- hellre än att ni är tysta o inte vågar säga nåt.
Det här innebär ju också att jag inte riktigt kan följa den fotboll jag så älskar precis som jag vill menmen det är kanske i ett rätt världsligt problem i sammanhanget o nånting man får stå ut med.
Om allting funkar med operationen är jag tillbaka på jobbet på osndag nästa vecka o sen får vi se vad som händer.
Vet att det här var inget underhållande  blogginlägg att läsa, men som sagt...ville ta tillfället i akt att berätat hur landet ligger..

Kommentarer
Postat av: Ante

Krya på dig!

2009-03-04 @ 15:59:26
URL: http://yzerman.se
Postat av: DfdP (aka Hanna)

Nu kom jag av mig totalt i mitt kommenterande... men krya på dig, lycka till med allt & hojta (typ?) när du är tillbaka på kontoret - jag skulle ju göra återbesök (och ska, så lätt kan jag ju inte låta folk slippa mig!).



Att blogga på praon ligger ju för övrigt klart i lä mot att skriva för tidningen på praon ... :)

Och sluta fantisera?! Är du galen människa? :D

2009-03-04 @ 17:58:15
Postat av: Editor

Ante o DfdP(Hanna): Tack, det kan kanske behövas... Idag sköt de just upp operationen för andra gången på 2 dar så det tar nån dag till...stööön



Och Hanna- skriva i tidningen? Jag trodde ju det var handledaren du saknade mest...asg

Du är alltid välkommen på återbesök i a f...:-)

2009-03-04 @ 19:47:36
Postat av: Editor

PS Hanna det där om att sluta fantisera var en låttext...trodde du skulle fatta vilken...:-)

2009-03-04 @ 19:49:03
Postat av: Hanna

Läkare är jobbiga.



Haha... got me!

Och klart jag vet, City - Fantisera är låten :)

2009-03-04 @ 20:18:07
Postat av: Tappen

Krya på dig...Snart dags för dem oändliga vandringarna upp till rassleängen.

2009-03-04 @ 21:32:15
Postat av: Editor

Hanna: Så sant. Och jag håller med dig om både dem och Jonatan J. Fast för mig känns namnet City lite skumt eftersom det fanns ett svesnkt popband på 80-talet med samma namn som hade en hit med Vackra Damer...



Tappen_ Tack....och ja då behöver mam vara lite piggare än nu så lite bloddoping kombinerad med traditionell vätskedoping så...fast första dan räcker ju att gå i kyrkan...:-)

2009-03-04 @ 22:31:52
Postat av: Anso m fam

Hoppas att operationen går bra... Krya på dig!!

2009-03-05 @ 07:44:39
Postat av: Editor

Anso m fam: Tack! Det hoppas jag med att den gör...:-)

2009-03-05 @ 09:16:42
Postat av: Jojje

Hoppas att allt går bra! Och krya på dig.

2009-03-05 @ 13:35:57
Postat av: Lisa

Krya på dig!

2009-03-05 @ 14:07:06
Postat av: spärren

krya på dig

2009-03-05 @ 16:46:34
Postat av: PoM m fam

Krya på dig AK. Det är segt virke i "68:orna".

2009-03-05 @ 22:40:30
Postat av: Markku Ahonen

Ont krut förgås inte så lätt...krya på dig!

2009-03-05 @ 23:10:56
URL: http://markku.bodabruk.se/#home
Postat av: Editor

Jojje, Lisa, Spärren, PoM o övriga som skrivit innan: Tack allihop för stödet. Det känns väldigt bra att få höra lite positiva tillrop nu ska ni veta.

2009-03-05 @ 23:14:31
Postat av: Editor

Och tack Markku också givetvis...:-)

2009-03-05 @ 23:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0