Blandade känslor

Drömmar som tar ny fart och drömmar som snabbt förtvinar till utopi.
Days filled with joy and days filled with sorrow...
EIS herrar tog steget upp i trean igen efter elva långa år via seger med 0-0 mot Hovslätt i en dramatisk kvalmatch som dock EIS "vann" mkt rättvist o borde avgjortn målmässigt.
Nästa år blir det trean o förhoppningsvis kan det motivera kommunungdomarna att satsa på fotbollsspelande i den här kommunen o kanske locka npgra utifrån med.
Det i sin tur borde då även generera lite eis-spelare som blir över till övriga kommunlag,

Några timmar senare dog den lilla strimman hopp om svenskt deltagande i fotbolls-VM i Sydafrika.
Två underkända mål och en hel del chanser, men precis som i mötet på råsunsa gjorde Danmark enda målet.
Oflyt, ja kanske, men å andra sidan hade man väldigt flyt mot både Ungern o Malta så...
Dags för Lennartsson att ta över. Efter U21-EM finns ingen anledning att ändra uppfattning om det.

Vet inte om jag är lite för patriotisk, men jag har svårt att förstå att Rasmus skulle vara landslagets sämste spelare.
Enligt Ralf Edström, radiosportens expertkommentator är Rasmus den sämste av alla 21 spelare som representeat Sverige i VM_kvalet. (den som fått lägst snittbetyg)
Sämre än Sidleds-Danne, Oscar Wendt o Micke Nilsson... 
Om det sen beror på vad Rasmus presterat lr att Raffe allt som oftast verkar vara lagom på lyran vet jag inte.
Men när Zlatan satte segermålet mot Ungern skrek Raffe "Världsrekord, det är världsrekord" i radion värre än han just såg Usain Bolt springa 100 meter...

Vete fasen om Elmander kände av skadan, men annars fattar jag inte hur Rosenberg kan gå före sett till vad de presterat i landslaget.
Hade gärna sett att Viktor oxå funnits att kasta in på slutet när vi skulle trycka in bollen o behövde kraft framåt, inte en kontringsspelare som Rosenberg...

Hann f ö med lite rally på morgonen också i Ryd.
Kan bara konstatera att kommunens tre stora talanger alla visade bra åktempo.
Gunnarsson bröt visserligen men hade bra tider dit, Max kom tvåa efter tät kamp  och Jingskog vann sin klass och blev totalfemma bland alla tvåhjulsdrivna.

Hmm...dags för operation nummer tre nästa vecka.
Känns så där lagom kul att bli inlagd när de fått svininfluensan på lasarettet faktiskt,,,

Bergvärmen installerad i BCB nu. Kanon inför vintern!

Satt o kollade på Wallander igår...på TV- F-n vilken rörig film.

Winnerbäck har svarat för årets citat när det gäller hur saker känns.
Jag får liksom ingen ordning på mitt liv...
Så sant
Men mitt i all dysterhet blir man ändå lite glad ibland...som åt att det är EFF igen imorgon...
Man behöver liksom få skratta o le lite ibland också...:-)
Och vad annat kan man göra när folk håller på att riva ner halva inredningen i B-hallen bara för att gå ut i omklädningsrummet...

På återseende- förhoppningsvsi dröjer det inte lika länge ...











Kommentarer
Postat av: Magnus

"Jag får liksom ingen ordning på min bil" är det väl?

2009-10-11 @ 17:59:48
Postat av: Editor

Krånglar den?

2009-10-11 @ 22:05:26
Postat av: Magnus

Ja. Bromsarna...

2009-10-12 @ 14:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0