Sista helgen i frihet

Tja jag lever...
...fast det är ssta helgen i frihet, har fått permission ett par dagar.
Lär väl inte vara på jobbet på ett tag nu men vi får se.
Ska in igen på söndag kväll for a while, men det går ju alltid att messa mig om nån vill nåt.
Man blir så uttråkad där...
Det kanske blir några dar, kanske längre- ingen aning än.

Nåväl ska börja med dialys efter helgen, fast först måste de operera dit en slang nånstans på utsidan av halsen..urrk
Sen blir det att åka till Kalmat fyra dagar per vecka för 4-5 timmars dialys per dag...
Armen är omopererad för 4:e gången nu.

Man låg där o undrade lite om man var på väg till himlen.
Tre grönklädda personer med nålar o knivar lutade sig över en, och blodet dränkte skyddsduken i en stor tom o kall steril källarlokal.
Då strömmade plötsligt Born To Run ur taket.
Vad skulle man liksom tro...
Änglakören hade visst rockat loss...

Första gången jag blviit opererad till tonerna av rockmusik i a f...
Eller som den finska sköterskan sa:
-Gillar du Brooooos Springsten?
Kunde ju inte bli mkt bättre...:-)
När läkaren sen kom konstaterade han att det var ju bra musik
Varpå sköterskan kallt fastslog:
- Patienten har varit på konsert med Brooooos Springsten och vill höra detta...

Mmm tre timmars op kräver nästan det...
Efter två timmar gav han f ö upp...20 sekunder sienare ångrade han sig o en kvart senare skrattade han o sa att  han hade sett ett elegant mirakel han aldrig skådat tidigare...
Fattade inte hälften men till slut lät han hyfsat nöjd i a f.
Resultatet ses först om 6 veckor,.

Och idag två timmar på hjärtröntgen
Jaja...ska väl inte gnälla men så kul är det ju inte.
Men jag är inte bitter...:-)
Nu blir det BCB för att vila upp sig inför vad som komma skall.
Ha det gott allihop!

PS Och oavsett vad som sker så är jag sämms gamla jag, och hoppas att folk känner det så också.
För jag tänker likadant och känner likadant och jag gillar peecis samma personer som innan om nån undrar...:-)
Vilka? Ähhh det vet ni så väl...:-)
Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Tappen

Vila upp sig i BCB? Går det? Jag har själv bara varit där en gång men sviterna sitter i än:) Nåja hoppas allt löser sig...

2009-10-16 @ 15:59:44
Postat av: Mia Melin

Anders, jag hade ingen aning om dina problem. Dialys är ju jäkla tungt! Jag tänker på dig och hoppas att att allt blir till det bästa.

Kram Mia Melin

2009-10-16 @ 16:30:57
Postat av: Editor

The show must go on...:-)

Tappen o Mia: Tack för stödet.

Några positiva ord känns aldrig fel- jag lovar.

Och förhoppningsvis kommer det ändå att bli en mer hanterbar situation efter ett tag om allt går som jag hoppas.



Vad BCB beträffar härskar åter lugnet i denna idyll efter förra årets invasion...:-)

2009-10-17 @ 13:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0