Snabbsammanfattning

Regn. grått, tyst, blött, jobba, äta, mer regn, grått o blött...
Det var den söndagen det.
Ja förutom det alltid lika upplyftande besöket i B-hallen förstås.
Underhållning på hög nivå och en domarinsats som inte går att ifrägasätta.
Fast vissa spelare undrar varför domaren blåser straff när hon tar bollen med handen i straffområdet...stööön :-)
Tack för ikväll- ny vecka nya möjligheter?

PS Är man smart lr.
Tänkte man skulel vara så j-vla ordentlig, fixa frukost o så.
Satte på kaffet, stekte ägg o gjorde mig redo att käka i lugn o ro.
När jag tog fram brödet insåg jag dock att det inte fanns nåt smör i huset...
Så det var bara att köra ner o handla, ner till Ica in ia affären snurra runt lite kvickt o  handla lite varor , bort till kassan o betala och...
...och väl där kom jag just på att...smöret...
Hade glömt det där förbannade smöret som var enda anledningen till att jag kört ner till affären o köpt allting annat istället. Stööön.
Kassörskan skrattade lite men sa att det var lugnt o att jag kunde hämta det så slog hon in det sen.
Tillbaka snabbt till kassan, betala smöret o plocka ner varorna i...ja i vad då?
Visst f-n ingen kasse heller...kom ju på smöret precis när jag skulle ta den.
Nåja. damen i kassan tittade medlidande på den förvirrade gamle mannen o sa att de kunde bjuda på kassen..., Kom till slut hem med maten o fick käka min frukost. Med smör

Men hade i a f varit så smart att jag på vägen hem skulle ta med lite anteckningar från jobbet så jag kunde  jobba hemma.
Högga alla anteckningsblocken eftersom jag inte visste vilket det var jag skulle ha,  åkte hem käkade frukost o satte mig vid datorn...
Bläddrade igenom blocken för att börja skriva- men 
...men inte i nåt av dem fanns anteckningarna jag skulle ha...
Tillbaka ner till jobbet , inga fler anteckningsblock där.
Men vad i h-vete...
I ett av dem  fanns det dock lite annat skrivet o när jag kollade vad som stod där så var det anteckningar från det jobb jag hade besökt direkt efter det jag nu skulle skriva om...
Allså var anteckningarna framför borttrivna...
Fick vända upp o ner på papperskorgen- och tänka sig- där i botten låg de...
Någon stolle hade tydligen slängt dem.
Undrar just vem...:-)
Minnet är väl det första man glömmer kanske.

Typ som igår när jag skulle åka till Ryd på rally.
Var så himla förutseende o såg till att ladda telefonen kvällen innan.
När jag hoppade ur bilen i Ryd o gick ut på sträckan o skulle se  vad klockan var kom jag på att mobilen- ja den sitter visst i laddaren hemma...lite svårt att kolla klockan då...
Menmen hann ju hem till fotbollen i a f o EIS gck ju upp så...

PS Jörgen  Lennartsson som förbundskapten, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0